2015(e)ko urtarrilaren 31(a), larunbata

Pierre Etxeberriren Egunkaria: Euskaldun bat Lehenengo Mundu Gerran (7)

1915eko abuztuaren 24a.

Gauean oso ongi egin dut lo, zeren atzoko eguna oso gogorra izan zen. Goizean oso goiz esnatu naiz, alemaniarrek bonbak eta gauza asko botatzen dituzte. Ni oso beldurtuta nago zeren nire lehen aldia da gerra batean nagoela eta bonba batek nire lagun bati ondoan egin dio eztanda. Lubakietako erizaintzara eraman dut nire laguna. Odol asko dauka hankan, hilda dagoela ematen du. Eta horrela da, erizaintzan hilda dagoela esan didate. Orain nik neuk ordezkatu behar dut bere postuan. Izuturik nago, zeren hiltzeko arrisku handiagoa daukat. Bere postuan jarri naiz, eta esan didate fusilarekin egon behar dudala. Eguna oso gaizki zegoen, euria egiten zuen, eta ez zen ia ezer ikusten. Lubakiaren kanpoaldean pertsona bat ikusi dut eta tiro bat eman diot. Dena lokatzez zegoenez, ez naiz konturatu Frantziakoa zela. Oso gaizki sentitzen naiz.
20:00ak dira, eta afaldu behar dugu. Ez dago ezer jateko. Askotan zaldia jaten dugu, gaur ere bai, besterik ez dago eta.
23:00ak dira, afaltzen bukatu dut, eta ohera joan naiz. Beno, ohera esaten dut lo egitera joaten
naizelako, baina oherik ez dago.


Josu Etayo.


6 iruzkin:

  1. Kaixo Pierre, gaixorik eta Egunkaria janzten, hori meritua!

    ErantzunEzabatu
    Erantzunak
    1. Hau horrela da, egin dut zeren da besteek jakiteko nola bizi gara gerran gaixorik bazaude e dago botikarik eta lana berdin egin behar duzu.
      Josu Etayo

      Ezabatu
  2. Lagunak laguntzen eta gero bere postua hartzen duzu, oso pertsona ona zara Pierre!
    Patxi Iturralde

    ErantzunEzabatu
    Erantzunak
    1. Benetan? Nire laguna da; bueno zen eta lagun baten gatik gerran edozer egingo nuke. Ni pentsatzen nuen hilda ez zegoela baina esan zidatenean gaizki sentitu nintezen. Geroago esan zidatenean bere postua artzeko ni pentsatu nuen barrurantz, berarengatik egingo dut.
      Josu Etayo

      Ezabatu
  3. Non egiten duzu lo ohean ez bada? Iker Barron

    ErantzunEzabatu
    Erantzunak
    1. Kaixo, egun horretan bertan, niri lurrean tokatu zitzaidan lo egitea eta jende asko zengoen nire gainean baina, beste egunetan baino hobeto nengoen zeren ez didaten oka gainean egin.
      Josu Etayo.

      Ezabatu