2015(e)ko otsailaren 6(a), ostirala

Pierre Etxeberriren Egunkaria: Euskaldun bat Lehenengo Mundu Gerran (12)

1915ko abuztuaren 29a  [Jarraitzen du]

Gaur arratsaldean egon naiz pentsatzen zenbat egun, hilabete edo urte egongo garen lubakietan. Atzoko batailagatik ezin dut siestarik egin ahal, momentu bakoitzean jende hila ikusten dudalako eta inaguantablea da. Lo egiteko edan behar dut, segitzen dut lo egin gabe, baina ordu bat eta ondoren lokartu naiz. Gaueko 11etan esnatu gaituzte, alemaniarrak atakatzen ari zirelako. Fusila hartu eta lubakietara joan gara, hor bakoitzaren tokia hartu dugu eta alemaniarrak hiltzen jarri gara.

1915ko abuztuaren 30a


Goizeko 5etan bukatu dugu eta lokartzeko denbora eman digute, baina nik eta beste hainbat ezin izan dugu lo egin. Nire lagunengan pentsatu dut eta negarrez jarri naiz, ezin dudalako beraien aupegiaz ahaztu. 13:00tan deitu digute bazkaltzeko eta gaur ere zaldia jan dugu, baina ni hortza gaizki nuenez gutxi jan dut. Arratsaldean gero eta min handiagoa egiten zidan eta horregatik obserbazio tokira joan naiz. Han medikuka hortza ikusi nau eta esan dit ezin dudala borrokatu eta gelditu beharko naizela obserbazio tokian. Hor gelditu naiz generala etorri arte, generala medikuarekin hitz egiten egon da eta berriz borrokatzera bueltatu behar nintzela esan didate. Ni bigilatzeko jarri dute, eta 5 minutu eta gero, alemaniarrek atakatu gaituzte. Azken bi egun hauek oso txarrak izan dira, batez ere nire lagunak hil direlakotz, faltan hartzen ditut, une oro haietan pentsatzen dut.

Patxi Iturralde

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina