2015(e)ko otsailaren 9(a), astelehena

Pierre Etxeberriren Egunkaria: Euskaldun bat Lehenengo Mundu Gerran (14)

1915eko irailaren 1a.
Goizeko bederatzitan jeiki gara eta batzuk atzoko gas mostazagatik gaixotu egin dira. Hamar lagunek buruko mina eta sukarra zeukaten, ni eskerrak oso ondo nengoen. 11:00etan misio bat jarri didate, oso arriskutsua. Misioia zen ikustea alemaniarrek zeukaten plana gure lekua hartzeko. Konmandantea niregana etorri zen eta esan zidan ongi egiten banuen posizioz igoko ninduela. Komandanteak plano bat eman zidan jakiteko nora joan behar nuelaSeiak iritsi orduan neuk arma, kaskua eta bi gasa-botila hartu, eta nire misioara abiatu nintzen. Neu hara joateko, aliatuek alemaniarren kontra disparatu behar zuten ni ez hiltzeko. Ordu erdi bat pasa zen eta neuk ibilbide erdia egin nuen. Bost minutuko deskantsua hartu eta ura botil batetik atera eta edan nuen. Deskatsua bukatu eta ibilbidea jarraitu nuen. Alemaniar bat konturatu zen ni hara joaten nintzela; orduan, bere armatik bala atera eta neuri ia eman zidan baina eskerrak ni salbatu nitzen. Komandanteak neuri apuntatzen zidan alemaniarrari tiro bat bota eta hil zuen. Nik beldurra nuen baina, hala ere, nire ibilbidea jarraitu nuen. Han nengoela, jefeak almirante bati estaten ziola gaueko 4etan atakatuko zutela. Ni, entzun ondoren, hortik atera eta gure lubakietara joan nintzen. Iritsi nintzenean, komandanteari esan eta berak plan bat pentsatu behar zuen.
Oskar Pérez

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina